Monday, May 2, 2016

Bukan Pelaburan...


Powergold bukan pelaburan....πŸ’–πŸ’–πŸ’–πŸ’–πŸ’–πŸ’–πŸ’–πŸ’–πŸ’–πŸ’–πŸ’–
πŸ’–πŸ’–
Power gold bukan pelaburan ...

 X buat apa2 program
  ✉Hanya jual beli biasa.. kita beli emas, syarikat bagi kita simpan...

πŸ’Matlamat syarikat mahukan kita menyimpan emas sebagai ganti duit..kerana nilai emas semakin meningkat..
πŸ’°
Sambil kita membeli untuk simpanan kita boleh jual dpt untung runcit..
Dapat bonus belian..
Dapat jalan kan networking bagi yg berminat...

πŸ‘Syarikat tak paksa untuk semua ..terpulang pd kita ...

πŸ”Di mana setiap orang boleh menyimpan, membeli dan menjual emas secara fizikal sama ada online mahupun offline dengan kadar yang murah..

Tidak perlu modal besar dan tidak perlu mencari tapak sewa kedai...
πŸ™‹Dalam masa yg sama kita kenalkan pada rakan kita yang minat untuk berniaga emas..

πŸš€πŸš€Insya Allah.. Sama2 kita menerajui ke arah kejayaan dan kekayaan.. Yg dah kaya tu jgn lupa beramal... Sama2 kita ingtkan satu sama lain demi memberkati usaha kita bersama...

Kata hikmat πŸ’¬Prof Dr Hamka πŸ‘³:-
"Peluang yang besar🌟 itu datang secara tiba-tiba...datang tidak menentu masaπŸ“ž...datang di saat kita kesempitan πŸ˜£atau kesusahan😫.
Nilailah peluang πŸŒŸitu dengan secara bijaksana. Rebutlah πŸƒpeluang yang besar itu, kerana peluang yang besar itu boleh berlalu dengan tiba-tiba :)

Kempen Simpan Emas

Assalamualaikum.. 
Selamat pagi.. 
😊

Lama betul tak ajak kengkawan simpan emas..

Sambil bersarapan tu, jom baca apa saya nak cerita ni..
".. 1 GRAM 1 BULAN 1 KELUARGA.. "

Ramai sahabat yang bertanya mengenai kempen ini. Sebenarnya, ini adalah slogan Powergold yang bercita-cita untuk mendidik masyarakat kita untuk menabung emas.

Tapi, Powergold bukan la mewajibkan ahli nya menyimpan setiap bulan, tiada paksaan dalam perniagaan emas Powergold ni. Tidak perlu nak maintain gram setiap bulan. Simpan lah ikut bajet anda.

"Boleh ke kalau bulan depan saya tak beli emas ni? "

Jawapannya, boleh πŸ˜Š
Ada bajet simpan, tak ada bajet tengok orang lain simpan.. hehehe πŸ˜

Tak perlu maintain belian bulanan... itu yang buat kami tertarik dengan Powergold ni.. best kan??
(Kredit: Stokis MuslimGoldEmpire πŸ’•)

whatsapp saya 012-3259796

Biskut IKO Sugarfree




Gambar kredit to google

Adehh kecik nau gambar biskut ni. Takpela..sekadar nak tunjuk kat korang je  hehehe

Malas nak ambik gambar sendiri malam-malam ni..eh dah pagi...3.15 pagi u...

So hari ni nak cite pasal biskut ni. Seperti yang korang dah sedia maklum, saya kena diet kawal gula sebab GDM masa peknen ni. Macam biasa nak mencari makanan yang sesuai memang payah sikit.

Memangnya boleh je makan macam biasa contoh nasik cuma kena kurangkan amaun jadi 2 senduk setiap kali. Tapi kena gak ada snack kan, takkan kot tetiba lapar nak mencari nasik jugak.

Nasib baik la tetiba ternampak biskut ni kat mydin ri tu. Sebab tau dah dari pengalaman dulu, makan biskut Jacobs weetameal memang mendadak naik gula darah.

So kita pun beli la yang ni. Abih dah biskut lain manis-manis belaka,..yang tak manis macam biskut sayur rasa cam tak mengenyangkan pulak..

Biskut ni katanya sugarfree..tapi ya ampun manis nya...oo baca balik kat kotak, itu manis semulajadi..

Yang saya beli mula-mula yang 9 grains. Masa buat BSP minggu lepas, lepas cucuk kali pertama pukul 8 pagi tu, saya pun makan biskut ni 3 keping, lepas tu  makan pulak  kacang putih segenggam.

Tadaaa...cucuk kali kedua pukul 10 pagi tu bacaan gula 5.2..yeayy...maknanya betul la biskut ni sugarfree...hoho...best best..ye la memula risau gak sebab time BSP kita makan biskut manis ni...huhu

So kita pun borong lagi biskut ni beli lagi 3 kotak. Stok untuk sebulan. Sebab sekotak ada 10 bungkus yang ada 2 keping. Sehari 2 keping cukup la..beli 9 grains jugak dengan nak cuba oat bran..

Harga sekotak biskut ni RM7.99...ok la kot...benda berkhasiat kan. Lagipun nak bagitau jugak bila saya start makan biskut ni, masalah sembelit masa peknen ni settle..huhuhu...senang hati sikit...

Baca balik kat kotak eh, oo ye la high fibre, tapi siap ada amaran di tulis jangan ambil berlebihan nanti ada kesan julap..hahaha...

Jadi harap-harap dengan perkongsian ni ada la jugak pilihan untuk yang jaga kesihatan takmo makan yang manis-manis tu...semoga bermanfaat... ;)