Sunday, December 29, 2013

Kicap Manis Enaq



Kicap Kipas Udang mahal sangat....bagi me laa...bagi korang x la kot...Nasib baik jumpa alternatif baru....Kicap manis Enaq...sedap macam kipas udang gak...tapi lagi murah...hehehe...produk muslim..ni pun dah nak abis dah ni...nanti gi mydin or tesco nak beli lagi  :)

Friday, December 20, 2013

Doa DiPermudahkan Jodoh


Saya pun, baru tahun ni kawen.

Umur saya dah 33 tahun. Kawen lambat.  Tak penah ada boifren. Tak penah bercinta. Senang cakap, puas la selama ni  nangis dan tahan sakit hati diperli orang sekeliling.

Saya pun tak paham, mengapa masyarakat kita suka hina insan yang lambat jodohnya. Bukan saya buat menda tak elok pun. Pergi keje, balik keje. Keluar pun ditemani ahli keluarga. Tak ada pulak saya kacau hak orang, sibuk hal orang, menggedik ngan lelaki....pendek kata, saya cukup jaga tingkah laku sebab saya ada maruah dan fikir nama baik orang tua..

Tapi kawen kan sunnah nabi. Besar pahalanya kawen ni. Tambah pulak inikan fitrah manusia untuk ada pasangan. So, selain usaha secara berhemah (jangan sampai nampak terdesak sangat), ada la sikit2 doa yang saya amalkan. Ni pun lepas puas saya google internet... :)

1) Surah Al- Waqiah - ni untuk murah rezeki. Rezeki ni luas maksudnya bagi saya. Fikir-fikir, baca je la sekerap mungkin. Kalau bukan dari segi jodoh pun, kesihatan, duit, kasih sayang family dan lain2 kira rezeki gak kan.

2) Surah Yassin - ada satu ayat (saya lupa ayat mana) yang ertinya " makhluk dicipta berpasangan". macam tu lah lebih kurang. Tapi alang-alang, baca je la keseluruhan surah yassin tu. Banyak fadhilatnya.

3) Surah Yusuf Ayat 4 - ni ayat yang saya hafal dan baca tiap2 lepas solat. Gigih sungguh menghafal hehe. Lebih kurang macam naik seri muka gitu.

4) Solat hajat - yang ni, saya rasa bernasib baik sangat, saya berpeluang buat solat hajat mohon jodoh pada bulan Ramadhan tahun lepas. Ramadhan tahun ni, dah sibuk buat persiapan kawen. Kawen seminggu lepas raya ri tu.  Alhamdulillah... tapi buat je la solat hajat ni bila-bila nak. Mohon ketemu jodoh yang baik...

Kita sendiri tak sempurna, dan tak akan ada insan yang sempurna. Mohon lah yang ikhlas sayang kita tak kira masa kita susah atau senang, sihat atau sakit. Dan terima kita seadanya. Mana-mana perangai yang tak elok, mana-mana yang terkurang sana sini, sama-sama la kita usaha jadi lebih baik kan kan kan

Tapi....eheh sukati korang la nak doa yang macam mana kan...hehehe terpulang la...ikut kesesuaian masing-masing...saya just kongsi pengalaman je... :)




Tips Lipstick Tahan Lama Di Bibir


Caranya mudah saja, lepas sapu lipstick, tekapkan bibir dengan tisu.

Insya Allah lipstick tahan lebih lama.

Sebaiknya guna lipstick jenis matte, bukan lipstick jenis creamy atau lip gloss

Friday, December 6, 2013

Rindu...


Saya rindu abang kandung saya.... (nangis)

Kitorang kamceng giler...

Dulu ada masalah sikit2 ngadu kat dia...

Kecik punya hal pun carik dia....

Banyak sangat pertolongan dia beri...

Dulu suka singgah umah dia...saje suka lepak umah dia.. umah dia meriah....riuh rendah dengan anak-anaknya...

My kak ipar pun sporting...

Saya sedih...sejak kawen...dah jarang jumpe abang...dah jarang bual2 ngan abang....

Saya sedih....sebab seolah-olah kehilangan dia...hilang tempat mengadu.....

Abang saya....sangat memahami...tempat saya luahkan perasaan...

Saya akan oke balik lepas cerita problem kat dia...

Abang saya...abang yang terbaik di dunia dan akhirat....